Strålning

Har du tänkt över hur mycket strålning vi rent logiskt måste utsättas för varje dag. Jag tänker främst på oss som bor i storstadsområden. Jag funderade lite på det och kom fram till att det är helt sjukt mycket. Därmed inte sagt att någon av dessa strålningar är farliga. På rak arm kom jag på dessa:
·GSM (vanliga mobilnätet)
·GPRS/3G (samma? Jag vet inte…)
·WLAN (Trådlöst internet. Mer och mer vanligt)
·FM-radio
·Bluetooth
·Diverse utryckningsfordons radiosystem ( Polis, ambulans, etc.)

Kommer du på någon jag missat? Skriv en kommentar!

Jag har som sagt ingen aning om hur farliga dessa är, om någon ens är farlig. Men det tål ju att tänkas på att vi har en MASSA radiovågor i luften runt oss 😉

En reaktion till “Strålning”

Kommentera

