Snö X2


Den första snön: Kom igår. Så här gick det för mig.
Jag åkte med en buss till Coop för att handla. Klockan var runt fyra på eftermiddagen. Jag gick in och handlade åt min Linnea (min flickvän). Hon satt fast på en buss då. Tanken var att hon skulle möta upp mig på Coop så att vi kunde handla tillsammans, men vädret fick oss på andra tankar. Nåväl, jag handlade och klockan fem var jag klar och gick och väntade på bussen. På busshållplatsen stod jag sedan i över en timme och väntade. Efter lite mobilkontakt med omvärlden fick jag veta att alla bussar var inställda. Den som Linnea satt på skulle ha passerat min hållplats kl 16:30, men kom dit vid 18. Jag hade en enorm tur som kom med denna buss, en slags rullande frälsare. Den sträcka som i vanliga fall tar 20-30 minuter tog denna dag 2 timmar och 30 minuter. Kalla och utmattade hamnade vi till slut hemma hos Linnea, i värmen.
Generellt så kan man väl säga att ingenting fungerade igår. Mer eller mindre hela SL:s system, dvs. alla avgångar, var avstängda. Synen påminde om en sydeuropeisk stad i snökaos. Jag lyckades i alla fall ta mig hem, om än frusen.

Den andra snön: Är nobelpristagaren Orhan Pamuks bok med det namnet: ”Snö”, som jag började läsa på i förrgår. Ganska bra, hittils.

3 reaktioner till “Snö X2”

  1. Jaså, själv fick jag ”Snö” i present direkt efter hemkomsten idag. Ska bli spännande att läsa den. Trevlig bild som vanligt förresten.

  2. jo jag kan berätta att jag åkte 3 olika bussar som åkte i diket vilket jag därpå toch mitt pack och gick hem från rudbeck,!
    härligt

Kommentera

