Stillhet


Jag har ett par kvällar denna vecka avslutat min dag med en stunds stillhet och eftertanke. Detta genom att tända det här ljuset och läsa ur ”befrielsen – stora boken om kristen tro”, som Svenska Kyrkan gav ut för en sådär fjorton år sen. Den ger en lite djupare bild av kristen tro än vad arbetet som konfirmationsledare gör. Jag behöver fördjupning, samtidigt som jag behöver säga till mig själv:

Det är enklare än så här.

Tjusig motsägelse, va?
Hur som helst så lyssnade jag idag på ”Tankar för dagen” på sr.se. Lyssnade på poeten Bob Hanson, som gjorde två grymt bra kåserier, som satte fingret på fenomen ingen nånsin talar om. In på hemsidan och lyssna, vetja!

Kommentera

