Nyhetens behag


När någonting nytt ska köpas in eller andra matriella förändringar kommer, väntar jag med spänning på det nya.
Det nya som ska förändra allt.
Det nya som ska göra mig lyckligare, bättre och smidigare.
Som om alla nya prylar skulle göra mig lyckligare.
Som om de skulle lösa alla problem.

Nej, den enda problemlösaren är jag själv och glädjen bor inte i prylarna.
Idag har vi fått snabbare bredband och viasat guld med femtio tv-kanaler.
Och jag fortsätter inbilla mig att det ska göra mig lycklig.

2 reaktioner till “Nyhetens behag”

  1. blogspot fungerar helt bra, tycker jag. för oss vanliga dödliga iaf 🙂 och ja, materialistsamhälle ftw, men prylar fungerar som en tankeavledare från jobbigare saker. frågan är om det är bra eller inte.

Kommentera

