Underlig eftermiddag

KÄNSLIGA LÄSARE VARNAS.
Idag kom jag till Sollentuna station i tid. Jag skulle ha hunnit med tåget, men möts istället av meddelandet:

Trafiken mellan Häggvik och Upplands Väsby ersätts med bussar pga. olyckshändelse.

På svenska: Någon hade hoppat framför tåget. Nåväl, jag tog pendeln till Häggvik. Där mötte jag en gammal vän, vi pratade om ditt och datt. Hela stämningen var underlig, alla ville väl egentligen hem; samtidigt som de insåg vad som hade hänt.
När jag satt på ersättningsbussen började jag fundera över livet; DET var verkligen underligt.
Hur skör är inte en människa? Hur skör är inte jag?
Dessa frågor behöver man ställa ibland.

En kort bön för den som hoppade och de som drabbades på olika sätt

Gud, ta emot denna människa i din famn. Ge oss som är kvar i livet ork att fortsätta, med alla våra enkla och svåra uppdrag. Omslut din skapelse och låt oss vila i dig. Låt detta ljus bli en symbol för livet och dess känslighet. Amen

3 reaktioner till “Underlig eftermiddag”

  1. hejsan! det var ett jätte bra tag sen nu… vi flyttade för en vecka sen och jag har inte haft något internet på 1½ vecka, därför (jag har kommit på att det är väldigt skönt utan internet! ^^, ). det kommer om typ 1 vecka också. just nu sitter jag i skolan men jag tänkte abra säga hej, och jag hoppas allt är bra med dej.vi höres, hadätbääst 😀massa kram, Carolina.

  2. Fan vad du var blödig unge. Det händer varje dag och shit, det är en synd att begå självmord. Skulle gud då ta emot honom/henne? All respekt för den avlidne men skärp dig.Köp en cykel så slipper du bli försenad p.g.a folk som är trötta på livet.

  3. Kom igen… Gillar du inte min blogg så tvingar ingen dig att läsa den. ”Skärp dig” ”Köp en cykel” Kom igen. ”blödig unge”… Jag antar att du inte sett så mycket i livet. En dag kommer världen ikapp dig också.

Kommentera

