DÅM-feber, if you know what I mean

Hey folks! (dold beatles-referens här, om du inte märkte det)

Hannas blogg står att läsa:

Lördagen spenderades mest i plenum med diverse diskussioner. Det överlagda mordet som Jocke och jag ville göra oss skyldiga till blev aldrig av. Compis fick överleva och vi har bara gjort oss skyldiga till stämpling…

Jag hade alltså lagt en motion till mötet om att lägga ner Svenska Kyrkans Unga i Stockholms community, Compis. Det hade inte varit någon nämnvärd aktivitet där på månader, så att gå in där var mest pinsamt och tomt. Då tyckte jag att det vore bäst att lägga ner för att inte fortsätta skämma ut oss.

Som motreaktion på mina nedläggningstankar uppstod en anti-anti-rörelse (dvs. pro~) Detta har hittils resulterat i över 100 inlägg i forumet på compis bara igår, vilket ska jämföras med 3 stycken under hela mars månad.

Nu vill jag förtydliga att jag inte vill lägga ner compis om det fortsätter i den här takten. Det är inte dumt att ha en community om den är aktiv, men bra korkat att behålla en om den inte är aktiv (vilket var fallet).

I övrigt var det en mycket trevlig helg, med trevligt folk, möten och inte alltför trevlig mat. Bilder kommer inom en vecka, på min flickr och några här på bloggen.

Jessica och Hanna på väg till Graninge.

2 reaktioner till “DÅM-feber, if you know what I mean”

  1. I sure know what you mean! 😉

    Bra att du skrev den där motionen, det var som en såndär Cityakuten-elkonvertering av döingen. Hoppas bara han lever ett gott och innehållsrikt liv i fortsättningen” =)

Kommentera

