HIV-kunskap B

Min Naturkunskap B-kurs har ballat ur och handlar numera bara om HIV/AIDS. Ämnet är jätteintressant, men det mesta blir sagt på en veckas lektioner. Vi har nu haft temat i över en månad och det börjar bli tröttsamt. Jag vet nu allt om stackars kvinnor och barn i Afrika, Östeuropa och Sydostasien.

Förutom att det är ostimulerande att inte göra något vettigt och ägna sig åt upprepning, är det väldigt avtrubbande att tjata för mycket om en sak som denna.

Det gör mig likgiltig inför epedemin, som faktiskt är ett jätteproblem i stora delar av världen. Om du inte alls känner dig lika upplyst om HIV/AIDS som jag påstår mig vara, kan du alltid kolla wikipedia (sv, eng), RFSU eller UNAIDS.

Kommentera

