WWJD?

Många kristna känner till uttrycket WWJD ( = What Would Jesus Do?) Det kan användas till det mesta.

Men nu har wikipedia tagit tanken ett steg längre och gett oss svaret på vilken telefon jesus skulle valt. Det får man naturligtvis reda på genom att söka på JesusPhone där.

2 reaktioner till “WWJD?”

  1. Alltså… jag har riktigt svårt att bestämma mig för för var jag ska tycka. Min idealistiska och duktiga sida tycker att det är ganska tragiskt – men den nördiga sidan tar över och får mig att tycka att det är ganska roligt. =)

  2. Jag är kluven på samma sätt.
    Ponera att wikipedia cementeras i sin nuvarande form och blir ett tidsdokument. Framtidens forskare försöker undersöka vår syn på Jesus och kommer fram till att vi inte dyrkade Guds son, utan prylar från Cupertino. Knäppt, va? Roligt, va? 😀

Kommentera

