Flyget och konsumentmakt

För några veckor sedan redovisade SAS sina resultat. De hade då kommit fram till att 1000 tjänster måste bort inom företaget, 11 flygplan ska sluta flyga och att den totala förlusten var på 1 miljard kronor.

VD:n Mats Jansson förklarade nedgången med att oljepriset höjts och att affärsresenärer inte längre efterfrågar flygresor i så stor utsträckning som tidigare. Vem sade att det inte går att påverka och göra något för klimatet? Här har vi ett utmärkt exempel på motsatsen.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s