Verklighetens folk

Jocke säger:
vad tycker du om Göran Hägglund och ”verklighetens folk” då?
Mats säger:
Vet inte vad jag ska tycka, men ”verklighetens folk” låter som Berlusconis allians av högernissar och fascister, så jag håller mig nog så långt bort från kd som jag kan även i framtiden
Jocke säger:
haha
jag tycker mest det verkar vara en anti-inklusionskampanj. ”Vi bryr oss om barnfamiljer med VANLIGA problem och VANLIGA jobb”
Mats säger:
Jag missade dock hela snacket runt det där. Vad fick han allt ifrån?
Jocke säger:
sin snurrade skalle
Mats säger:
Så det handlar om att locka Svensson till sig?
Jocke säger:
du vet, det funkar inte att ha ”Sänkt bensinskatt” som vallöfte längre, som sist
exakt.
det handlar om att skapa misstro mot ”kultureliten”
Mats säger:
Jaha, det där. Det var rätt kul att han pratade emot kultureliten för att sedan säga att den behövs.
Jocke säger:
att svensson ska identifiera sig med göran och tycka att han är en hyvens kille.. medan vi som pysslar med queerfeminism, vegankrubb och svår abstrakt konst ska hålla käften, sitta ner i den faluröda stugan och äta våra köttbullar utan att gnälla.
Mats säger:
Jaha, en sån där ”grått är flott”-kampanj?
Jocke säger:
precis.

Kommentera

