11. Anmäl dig för att donera organ

Låt oss hoppas att det här aldrig kommer att bli aktuellt för dig, men om du skulle dö i förtid är det bra om anhöriga känner till om du vill donera dina organ. Jag tycker att det är en bra grej att skriva upp sig på, du gör det på en minut på livsviktigt.se, så hamnar det i det nationella donationsregistret och dina anhöriga slipper fatta det etiska beslutet mitt i sorgen. Själv ser jag bara fördelar med att mina organ skulle kunna användas så att någon annan får leva vidare längre, efter min död.

Gör det själv
Gör som jag, anmäl dig för organ- och vävnadsdonation på livsviktigt.se.

Detta är inlägg 11 av 100 i utmaningen blogg100, som går ut på att blogga varje dag.

Kommentera

