29. Vila i frid, Zaida

Jag kände aldrig Zaida Catalán personligen, men hon var en förebild när jag började engagera mig i Grön Ungdom 2008. I EU-valrörelsen 2009 var vi många som kampanjade för henne till Bryssel. Som hastigast mötte jag henne när jag stod i valstugan: energirik, glad och fokuserad.

När jag läser vad partikamrater skriver om henne, inser jag att världen har förlorat en exceptionell människa som stod upp och gjorde det hon trodde på, ända till det yttersta.
Många är ni som stod henne närmare och jag delar er förlust. Må vi minnas henne och fortsätta hennes kamp för mänskliga rättigheter. Vila i frid.

Detta är inlägg 29 av 100 i utmaningen blogg100, som går ut på att blogga varje dag.

Kommentera

