72. Vänd dig om

Vi blickar ofta framåt. Vi hoppas, längtar och drömmer om hur framtiden ska bli och vad vi ska fylla den med. Jag tror att vi också kan ha nytta av att då och då vända oss om och titta bakåt. Idén med att göra det är att titta på allt gott och bra du gjort och varit med om.

Det finns en risk att bli bitter, se allt man gjorde fel och gräma sig över allt som inte blev som du tänkte. Det är inte meningen med detta tips. Släpp det som blev fel. Du kan ändå inte göra något åt nu. Fokusera istället på alla glada minnen och fundera på vad du vill göra mer av i framtiden, nu när du tittat igenom vad du gjort.

Några sätt att se dig om:

  • Öppna bild-appen i din mobil och scrolla tillbaka genom alla mobilbilder du tagit.
  • Scrolla tillbaka bland dina inlägg på Instagram.
  • Använd Facebooks funktion ”Den här dagen” och se vad du facebookade om det här datumet tidigare år.
  • Titta i gamla dagböcker.
  • Skriv en sammanfattning av året vid nyår. Istället för nyårslöften om framtiden kan du med glädje minnas allt du varit med om under året. Här är min från 2016.

Jag hoppas att du som jag kan bli glad och tacksam över allt du gjort. Jag slänger med en bild på från 2006, när jag hade lejonman. Det var roligt. Berätta gärna i kommentarerna nåt du gjort som du är stolt eller glad för 🙂

Detta är inlägg 72 av 100 i utmaningen blogg100, som går ut på att blogga varje dag.

Kommentera

